Мета: розширити знання учнів про власну країну; розвивати почуття національної самосвідомості, гідності та громадянської активності; виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину; формувати розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, відповідальним за долю своєї держави.
Учасники: учні 5 – 10 класів (7 команд)
Місце проведення: класні кімнати
Хід заходу
1. Організаційна частина.
(Оголошення початку квесту, представлення журі, вручення маршрутних листів)
Вчитель: Добрий день, дорогі діти, вчителі! Сьогодні наша країна відзначає День Гідності і Свободи. Нажаль, зараз наша держава переживає не найкращі часи. Але все одно нам є чим пишатися!!! По-перше, ми маємо пишатися своєю мовою, яка за підсумками світових конкурсів є однією з найкрасивіших мов планети. Пишатися нашими працьовитими, вольовими та веселими людьми! Ми маємо пишатися своїми традиціями, мелодійними піснями, квітучими ланами і кожною частинкою своєї неосяжної Батьківщини.
Сотні видатних українців були та залишаються творцями світової історії. Художники та науковці, політики та композитори, актори та письменники – всі вони дають нам можливість за кордоном чи в себе вдома з гордістю сказати: «Я – українець!».
«А ви думали, що Україна так просто. Україна — це супер. Україна — це ексклюзив!!!»
Це твердження Ліни Костенко наші команди спробують підтвердити сьогодні. Сьогодні ви маєте можливість продемонструвати свої знання, свою кмітливість, винахідливість і довести, що ви гідні називатися українцями.
Вам потрібно пройти 7 етапів - випробувань. Капітани команд отримують маршрутні листи, де у визначеному порядку подані етапи проходження. На кожному етапі вас чекають наші експерти – учень 11 класу та вчитель – предметник, які вам будуть давати завдання та ставити бали до вашого маршрутного листа.
ІІ Основна частина
1 етап «Історична вікторина»
Завдання «Історична вікторина»
- Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів? (Козаки)
- Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
- Як називався очільник козацького війська? (Гетьман)
4. Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків? (Під проводом Богдана Хмельницького)
- Хто є батьком української історії? (Михайло Грушевський)
- Який гетьман зрадив російського царя Петра І, перейшовши на бік шведів, щоб тим самим здобути визволення України? (Іван Мазепа)
7. Які умови треба було виконати, щоб стати козаком? (Бути вільним, бути православним, знати українську мову)
8. За чиїм наказом була зруйнована Січ? (За наказом Катерини ІІ)
9. Назвіть композитора, який написав мелодію сучасного гімну України? (М. Вербицький)
10. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
11. Хто автор слів гімну України? (П. Чубинський)
- Як називається основний закон України? (Конституція)
2 етап «Знавці української мови»
Доповни прислів’я
1. Без верби і калини _________________
2. До свого роду... __________________
3. Рідна земля – ..._________________
4. Без вільної волі... __________________.
5. За рідний край... ___________________
6. Жити – ... ________________________
7. Батьківщина - мати... _________________
8. Людина без вітчизни –..__________________
9. Всюди добре, а... ________________________
Відповіді:
1. Без верби і калини... (нема України).
2. До свого роду... (хоч через воду).
3. Рідна земля – ... (і в жмені гріє).
4. Без вільної волі... (нема щастя-долі).
5. За рідний край... (життя віддай).
6. Жити – ... (Вітчизні служити).
7. Батьківщина - мати... (умій за неї постояти).
8. Людина без вітчизни –...(що соловей без пісні).
9. Всюди добре, а... (вдома найкраще).
3 етап «Літературна мозаїка».
(з'єднати імена та прізвища відомих світових письменних)
Тарас
|
Глібов
|
Олександр
|
Толстой
|
Леся
|
Пушкін
|
Іван
|
Франко
|
Лев
|
Шевченко
|
Ліна
|
Гоголь
|
Микола
|
Костенко
|
Леонід
|
Українка
|
Джек
|
Ліндгред
|
Астрід
|
Тичина
|
Павло
|
Лондон
|
Сергій
|
Єсенін
|
4 етап «Пам'ятні дати»
Розставити у хронологічній послідовності свята
Завдання
День пам’яті Героїв “Небесної сотні”
День захисника України
День пам’яті жертв Чорнобильської аварії
День Конституції
День матері
День української писемності та мови
5 етап «Монетний двір»
Напишіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:
20 грн (Іван Франко)
50 грн (Михайло Грушевський)
100 грн (Тарас Шевченко)
200 грн (Леся Українка)
500 грн (Григорій Сковорода)
6 етап «Видатні українці»
Скласти пазли, на яких зображенно видатні особи і назвати їх.
(для учнів 8-10 класів)
І Михайло Грушевський
ІІ Симон Петлюра
ІІІ Євген Коновалець
IV Іван Мазепа
Завдання для учнів 5-7 класів:
Видатні українці
1. Вийшовши за Генріха, вона стала прабабцею майже 30-ти королів. Вона була дуже вродливою та розумною. Доки неписемні барони ставили замість підписів хрестики, вона впевнено підписувалася на державних документах.
Анна Ярославна
2. «Золота рибка України».Чотириразова олімпійська чемпіонка з плавання, найтитулованіша спортсменка України в історії Олімпійських ігор. Кар'єра "Золотої рибки" на найбільших міжнародних змаганнях тривала 7 років – з 1997-го по 2004-й. Піком виступів стали дві Олімпіади – 2000 в Сіднеї і 2004-го в Афінах. На цих іграх українка завоювала в сумі п'ять медалей, чотири з яких – золоті. Яна Клочкова
3. Виходець з роду запорізьких козаків, Іван Піддубний прославив своїх предків на всю планету. Перший шестиразовий чемпіон світу він не програв жодного турніру в своєму житті, хоча завершив виступи в 70-річному віці. Ким був Іван Піддубний? Борець, атлет, артист
4. Хлопчиком він любив слухати розповіді мами про нескінченність Всесвіту, про таємниці морів і океанів, про дивовижний світ, що далеко простягався за стінами київської квартири. Але найбільше вражали уяву розповіді про генія ХV ст. Леонардо да Вінчі та про його ідею створити «залізного птаха» – літаючу машину, що мала підніматися в повітря під дією потужного гвинта без розгону. Йому поталанить утілити в життя більшість дитячих мрій і стати людиною, яка через 5 століть втілить мрію великого да Вінчі...Хто він і про який винахід іде мова? Ігор Сікорський
7 етап. «Співуча Україна»
Заспівати українську народну пісню
ІІІ Заключна частина.
Підведення підсумків
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.