Рада вітати Вас на сторінках блогу вчителя інформатики та педагога - організатора ЗОШ І - ІІІ ступенів с. Барабой! Бажаю здоров'я, успіхів та творчого натхнення!

понеділок, 29 липня 2024 р.

Аналіз виховного процесу закладу за 2023 - 2024 н.р.

                                Аналіз виховного процесу  за 2023-2024 н.р.

 Виховна система гімназії - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У закладі освіти відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.

Головна мета виховної роботи –виховання особистості учня, набуття ним соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських, патріотично-національних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки.

Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.

Виховна робота у 2023 – 2024 навчальному  році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, Програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243).


Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

      національно-патріотичне виховання;

      громадсько-правове виховання;

      екологічне виховання;

      художньо-естетичне виховання;

      родинно-сімейне виховання;

      моральне виховання;

      профорієнтаційне виховання;

      превентивне виховання

      формування здорового способу життя

      розвиток творчих здібностей.

Зміст виховної діяльності будується у відповідності до визначених ключових ліній:

      ціннісне ставлення до себе;

      ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

      ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

      ціннісне ставлення до праці;

      ціннісне ставлення до природи;

      ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Виховна робота в закладі проводилась з урахуванням науково-методичної проблеми гімназії: «Соціалізація особистості на засадах педагогіки партнерства в умовах здоров’язберігаючого та безпечного освітнього середовища».

Управління виховною роботою у закладі здійснюють заступник директора виховної роботи ЛЮБОВ Под'ячева, педагог-організатор  ОЛЕКСАНДРА Бабич, соціальний педагог НАТАЛІЯ Богдан, практичний психолог ОЛЬГА Голіченко, працює методичне об’єднання класних керівників 1 – 9 класів – керівник ЛЮБОВ Под’ячева. Активно залучені керівники гуртків, бібліотекар гімназії ЛАРИСА Голіченко та керівник кабінету мистецтв ЛАРИСА Гергелева. 

Аналіз з роботи МККК  за посиланням:  https://informatematuk.blogspot.com/2024/08/2023-2024.html

Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2023-2024 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.

        Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.

        Виховна робота в 2023-2024 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.

Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи.  На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.  

З  метою  поширення правових знань, підвищення рівня правової освіти, профілактичної та превентивної роботи , а також забезпечення повноцінного розвитку   дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості у 2023-2024 навчальному році було проведено такі заходи:

Національно-патріотичне виховання

Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство. У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріотичне виховання є важливою складовою загального виховного процесу



Екологічне виховання

Екологічне виховання — це вплив на почуття людей, їх погляди, з метою підвищення свідомості, прищеплення дбайливого ставлення до природи, інтересу і заклопотаності екологічним станом і розвитку усвідомленого і моральної поведінки в природному середовищі.

 Питання екологічного виховання в умовах сьогодення теж набуло неабиякої актуальності. 

Наша гімназія бере активну участь у різноманітних екологічних акціях та марафонах: https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B5%20%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Моральне виховання

У гімназії вагоме місце посідає і моральне виховання, яке дуже важливе у сучасному світі, особливо в тих реаліях в яких ми живемо. Моральне виховання – виховна діяльність вищого навчального закладу, спрямована на формування у студентів стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі ідеалів, норм і принципів моралі, участі у практичній діяльності.

 

https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5%20%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

                                                       Трудове виховання

Трудове виховання - процес залучення школярів до різноманітних педагогічно організованих видів суспільно корисної праці з метою передавання їм певного виробничого досвіду, розвитку в них творчого практичного мислення, працьовитості и свідомості людини праці.
Ми залучаємо наших школярів до різноманітних педагогічно організованих видів суспільно корисної праці з метою передавання їм певного виробничого досвіду, розвитку в них практичного мислення та працьовитості.

Формування здорового способу життя

Здоров’я - це перша і найважливіша потреба людини, яка визначає його здібність до праці і забезпечує гармонійний розвиток особистості. Воно є найважливішою передумовою до пізнання оточуючого світу, до самоутвердження та щастя людини. Наші учні є постійними учасниками різних спортивних змагань, марафонів, флеш-мобів, акцій та челенжів



https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D1%83%20%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F

Превентивне та правове  виховання

Значну увагу протягом року приділяли роботі Ради профілактики правопорушень, профілактиці булінгу у шкільному середовищі та роботі з попередження випадків торгівлі людьми. Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи. У гімназії розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з превентивно - правового виховання. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності, задіювали представників поліції.



Родинно-сімейне виховання

Робота в закладі за цим напрямком будувалася на формуванні в учнів   культури сімейних відносин, почуття відповідальності за своїх близьких, створення здорового морально-психологічного клімату в сім’ї , формування культурно-розвиненої, працездатної, гармонійної, самодостатньої і відповідальної особистісті.


https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%A0%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%BE-%D1%81%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%B5%20%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Профорієнтаційна робота

 Профорієнтаційна робота у 2023-2024 навчальному році проводилася як в очному так і в дистанційному форматі



https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0%20%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0


Творчий розвиток та художньо-естетичне виховання

Ціннісне ставлення до мистецтва  формується  у  процесі художньо-естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов’язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори,  здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.

                                          Безпечне освітнє середовище

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувала іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.

  

https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B5%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%94%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B5

                                                Робота з самоврядування


     Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління учнівськими справами через участь в органах учнівського самоврядування. Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну, організовану і прогнозовану за наслідками діяльність. Робота самоврядування налагоджена таким чином, що кожен представник учнівського самоврядування має доручення. Члени учнівського самоврядування є активними учасниками організації життя школярів нашої гімназії.

Звіт про роботу учнівського самоврядування:  https://informatematuk.blogspot.com/2024/07/2023-2024.html

Робота бібліотеки гімназії

Очолює царство книжок бібліотекар Лариса Голіченко, яка організовує та проводить багато різноманітних заходів 


https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%20%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B8

Робота кабінету мистецтв (музею)

Особлива атмосфера музею вже сама по-собі  виховує, дає можливість пов’язати минуле із сучасним, співставити, доторкнутися серцем і вже через призму побаченого та почутого, оцінити сьогодення, що важливо у вихованні громадянина – українця. Це не просто гарні високі слова. Музеєм вже не один рік керує вчитель географії та біології Лариса Гергелева, яка постійно проводить учням екскурсії та розповідає нашу історію.


Також, у зв’язку з воєнними діями та оголошеним військовим станом у країні та необхідністю евакуюватися з небезпечних регіонів питання контролю за дітьми стало особливо гостро. Тому адміністрація школи тримала на постійному контролі пересування колективу школи. Класними керівниками налагоджений тісний контакт з кожною сім’єю. Проводився щоденний моніторинг за пересуванням сімей і дітей в них. Кожного ранку класні керівники звітували щодо пересування і навчання дітей в таких складних умовах. На постійному контролі знаходиться відвідування учнями школи.

Усі проведені заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями школи, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю. Особливе місце посідає регулярна робота гуртків:

Гурткова робота

       Проводилася цілеспрямована профілактична робота з безпеки життєдіяльності з учасниками навчально-виховного процесу.

 - Гурток "Черлідинг", керівником якого є вчитель фізичного виховання Третьяк Н. В. 

- Гурток з футболу - керівник  - вчитель фізичного виховання Макогон М. С.

-Гурток «Сокіл» («Джура»)  - керівник вчитель фізичної культури Макогон М. С.

-Гурток «Волейбол» -  керівник вчитель фізичної культури Третьяк Н. В.

https://osvitabaraboy.blogspot.com/search/label/%D0%93%D1%83%D1%80%D1%82%D0%BA%D0%B8.%20%D0%A4%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8.%20%D0%9A%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B2%D0%B8%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BC

Видані накази, які стосуються питань безпеки життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму, ці питання систематично розглядалися на нарадах при директорові, педагогічних радах.  Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму серед школярів класними керівниками проводиться комплекс бесід:

- з дорожнього руху;

- з протипожежної безпеки;

- запобігання отруєнь;

- з безпеки при користуванні газом;

- з безпеки з вибухонебезпечними предметами;

- з безпеки на воді;

- з безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму.

Крім того, класні керівники проводили бесіди зі школярами з попередження всіх видів травматизму та записують бесіди до класних журналів, а перед початком зимових та літніх канікул проводиться первинний інструктаж із записом в журнал інструктажів.

На період запровадження воєнного стану в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») в гімназії, на постійній основі, проходили інформування учасників освітнього процесу та працівників (онлай(офлайн)зустрічі, хвилинки спілкування) про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації. Також адміністрацією гімназії на  блогі гімназії, сторінці у ФБ та класних групах в соцмережах  розповсюджується корисні поради від UNICEF Ukraine «Важливо, як ніколи», «Дітям про вибухонебезпечні предеми»; ДСНС України «Мінна безпека. Що потрібно знати та виконувати».

Проведені цільові профілактичні заходи, інструктажі напередодні літніх канікул, доведені до відома батьків у класних групах та розміщенні на класних групах Viber. У гімназії  наявний журнал реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності для учнів при проведенні позашкільних та позакласних заходів. Класними керівниками були проведені інструктажі з безпеки учнів напередодні осінніх, зимових, весняних та літніх канікул.

Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному навчальному році. Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави. 


Заступник директора з виховної роботи                                                Любов ПОД'ЯЧЕВА


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.