Рада вітати Вас на сторінках блогу вчителя інформатики та педагога - організатора ЗОШ І - ІІІ ступенів с. Барабой! Бажаю здоров'я, успіхів та творчого натхнення!

понеділок, 12 серпня 2024 р.

Аналіз роботи МККК за 2023 - 2024 н.р.

                                     Аналіз роботи за 2023/2024 навчальний рік



Для ефективної реалізації виховного процесу в закладі освіти організовано роботу методичної комісії  класних керівників, на засіданнях якої розглядаються актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширенню їхнього світогляду,допомагає отримати необхідні знання для втілення інноваційних особистісно зорієнтованих виховних технологій,впроваджувати активні форми і види діяльності,сприяє запровадженню інтерактивних методик у освітній процес.

Методична комісія класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання здобувачів освіти у сучасних умовах: виховати громадянина-патріота, формувати громадянську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.

Виховна робота класних керівників планується на основі Законів України “Про загальну середню освіту”, “Про охорону дитинства”, “Конвенції про права дитини”, “Конвенції громадянського виховання”, “Національної доктрини розвитку освіти”, “Декларації прав дитини”, “Конвенції національно – патріотичного виховання”, наказу Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено “Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”. Вся  робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.

Робота з педагогами  була сконцентрована на вирішенні проблемного питання: «Діяльність класного керівника щодо створення умов для формування здоров’язберігаючої компетентності  та самореалізації особистості на засадах педагогіки партнерства»  використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та освітньому  процесі нашого закладу освіти.


 Для реалізації даної теми було обрано шляхи її реалізації :

         1.  Забезпечити планомірне і поступове запровадження нових виховних          технологій особистісно орієнтованого виховання.

2. Формувати в учнів потребу в знаннях.

3.  Акцентувати увагу на патріотичному вихованні.

4. Удосконалювати форми і методи роботи для розвитку шкільного самоврядування, залучення учнів до активної громадської діяльності.

5.  Удосконалювати роботу з батьками з проблем сімейного виховання.

6. Продовжити роботу з дітьми, схильними до правопорушень, активізувати роботу з  неблагополучними сім'ями.

7.  Продовжувати роботу з формування у дітей навичок здорового способу життя.

8.  Проводити роботу для розвитку творчих здібностей учнів, надавати підтримку обдарованій молоді.

 

Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої – виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об’єднань, батьківських зборах. Це  допомагає  виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність відстоювати, аргументувати свою точку зору. Саме тому здійснюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб’єкта педагогічної взаємодії в особистісно зорієнтованого виховання, впровадження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практику роботи сучасних навчальних закладів.

Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально – психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.

Протягом минулого навчального року проведено п’ять засідань методичного об’єднання класних керівників.

ЗАСІДАННЯ №1 -                                серпень

Тема: Особливості організації виховної роботи в кризових умовах на 2023 – 2024 н.р.

Форма проведення: інструктивно – методична нарада

1. Про результати виховної роботи за 2021-2022 навчальний рік. Визначення основних напрямків методичної роботи на 2023/2024 начальний рік. Обговорення та реалізація науково-методичної теми

 2. Нормативно-правове забезпечення виховного процесу. Ознайомлення з нормативно-правовими документами, Листами та наказами МОН України в галузі освіти на2023/2024 н. р. Опрацювання методичних рекомендацій з питань організації виховної роботи в освітніх закладах у 2023/2024 навчальному році.

 3. Коригування та затвердження плану роботи МК класних керівників на 2023/2024 навчальний рік.

 4. Класне керівництво в умовах воєнного стану: інструменти, виклики, можливості.

 5. Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного стану. Про організацію та проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів у закладі.

 6. Організація роботи з батьками в умовах воєнного стану.

7 . Про створення та оновлення соціального паспорту класу,  гімназії

     

ЗАСІДАННЯ №2                                                                            жовтень

 

Тема: «Роль класного керівника у створенні безпечного освітнього середовища та формуванні позитивного відношення до здорового способу життя здобувачів освіти шляхом впровадження активних форм виховної роботи»

 

Форма проведення: семінар – практик

1.  Формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів освіти в контексті сучасних викликів.

 2.  Безпечне освітнє середовище у закладі освіти як невід’ємний компонент становлення успішної особистості.

3. Вплив воєнних дій в Україні на психологічне здоров’я дітей, підлітків і дорослих.

4.  Аукціон ідей «Як заклад освіти може піклуватися про ментальне здоров’я дітей».

5Формування у здобувачів освіти культури безпеки життєдіяльності – нагальна проблема сьогодення.

6Сучасні інноваційні підходи до виховання навичок здорового способу життя та профілактики шкідливих звичок.

7. Торгівля людьми в умовах війни: як не стати жертвою                              

 

ЗАСІДАННЯ № 3                                                                                      грудень

Тема:  Національно – патріотичне  виховання здобувачів освіти в сучасних умовах

1.Патріотизм як суспільна та особистісна цінність. Концептуальні засади національно-патріотичного виховання. Реалізація Стратегії національно-патріотичного виховання в роботі класних керівників.

 2. Патріотичне виховання через призму Уроків мужності.

 3. Виховання активного громадянина, що будує своє життя на основі визнання моральних цінностей та прав людини засобами ІКТ.

 4. Патріотичне виховання підлітків без імітації, пафосу і драми.

 5. Виховання патріотизму як основи національної свідомості школярів засобами КТС (колективних творчих справ).

 6. Дитяче самоврядування як засіб підготовки дітей до життя в умовах сучасності.

                                         

                          

ЗАСІДАННЯ №4                                                                                               березень

Тема: «Педагогіка партнерства» як один із факторів ефективної взаємодії учасників освітнього процесу»

1.     Краще разом. Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в НУШ?

2.     Педагогіка співробітництва як новий рівень педагогічної культури: діти, родина і заклад освіти – друзі, партнери та однодумці.

3 Педагогіка партнерства як ефективна форма взаємодії учасників освітнього процесу щодо прийняття свідомих рішень про майбутнє навчання та напрями професійного розвитку.

 4 Партнерство учасників освітнього процесу щодо створення безпечного освітнього середовища.

 5 Роль сім’ї у формуванні в здобувачів освіти національно-патріотичних почуттів.

 6  Превентивне виховання в роботі класного керівника на засадах педагогіки партнерства.

 

ЗАСІДАННЯ №5                                                                                                           травень

Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання класних керівників за 2023-2024 навчальний рік

1.Виконання плану роботи методичного об’єднання за 2023/2024 навчальний рік. Підведення підсумків роботи класних керівників. Перспективи планування роботи на 2024/2025 навчальний рік.

 2. Профілактика травматизму. Попередження нещасних випадків з учнями в закладі та в побуті перед літніми канікулами.

3. Звіт класних керівників про проведену роботу за 2023/2024 навчальний рік. Обговорення проведених виховних справ.

4. Проведення анкетування серед класних керівників щодо подальшої роботи  ШМК класних керівників в наступному навчальному році.

                                                  

Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно – правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання обговорено напрямки правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень та булінгу, напрямки національно – патріотичного виховання в сучасній школі, громадянське виховання підлітків. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику інноваційних  педагогічних технологій(метод проєктів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання презентацій). Головне – це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей здобувачів освіти, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності школи активно застосовуються сучасні форми та методи роботи класних керівників: проєктні майстерні, презентації, ігри – змагання, квести, ситуаційно – рольові ігри, реалізуються цільові програми. Протягом року класні керівники творчо підходили до організації і проведення різноманітних виховних заходів, активно використовували сучасні форми організації виховної діяльності з здобувачами освіти, постійно співпрацювали з батьками та шкільним психологом.

Однією з основних проблем у виховній роботі з здобувачами освіти є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, спрямована на правовий аспект у вихованні здобувачів освіти, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина – це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони дитячої душі, творчого потенціалу здобувача освіти.

Класними  керівниками та соціальним педагогом у школі систематично проводилась профілактична робота з питань попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Подолання злочинності серед неповнолітніх є одним із найважливіших завдань педагогічного колективу школи щодо формування здатності протидіяти проявам аморальності, антигромадської діяльності, правопорушень, булінгу. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньо шкільний облік  здобувачів освіти, які потребують посиленого контролю. Порівняно з попередніми роками кількість здобувачів освіти, що перебувають на внутрішньому шкільному обліку зменшилась. Завдяки цілеспрямованій роботі класних керівників та практичного психолога школи знижується кількість здобувачів освіти, які перебувають на обліку у зв’язку з порушенням дисципліни.

Завдання методичної роботи класних керівників:

  • підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
  • забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації здобувачів освіти з порушеннями слуху;
  • озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
  • вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
  • координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
  • сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

            Основні напрямки роботи  методичної комісії  класних керівників:

– всебічний розвиток індивідуальності здобувача освіти з порушеннями слуху на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб та інтересів;

– збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти з порушеннями слуху;

– виховання здобувача освіти з порушеннями слуху як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво та соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях;

– формування у здобувачів освіти бажання та вміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання впродовж усього життя, вироблення вмінь практично та творчо використовувати набуті знання;

– формування в здобувачів освіти з порушеннями слуху цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентності на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво;

– оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності;

– виховання любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого та професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії й оволодіння нею;

– виховання здобувача освіти як особистості моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним, етичним ставленням до навколишнього світу та самого себе;

– сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Виходячи з вище сказаного, роботу методичної комісії  класних керівників за минулий навчальний рік вважати доброю. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання – це виховання духовної культури особистості та вироблення в здобувачів освіти високих моральних якостей.

      За наслідками діагностування було визначено основні завдання, над якими буде працювати МК протягом  2023-2024 навчального року.

 Це:

 •  підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників;

• озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;

• координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективі;

• сприяння   становленню   й   розвитку   системи   виховної  роботи класних керівників.

 

Робота методичного об’єднання класних керівників буде спрямована на формування умінь педагогів плідно працювати з здобувачами освіти, враховуючи інтереси й запити самих здобувачів освіти, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплюватиме питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.