Тренінг «Лідерство в дії»
(для лідерів учнівського
самоврядування)
Епіграф: «Якби всі ми робили
те, на що здатні,
то б самі здивувалися власним можливостям»
Томас Едісон
Томас Едісон
Мета: Розвивати та удосконалювати організаторські здібності й
лідерські уміння та навички.
· вчити вільно
почуватися перед аудиторією, слухати інших, викладати власну точку зору,
опираючись на чіткі факти і власний досвід;
· навчитися
адекватно оцінювати свої лідерські якості, своє місце в колективі, бачити свої позитивні та негативні риси характеру.
· розвивати уміння
працювати в колективі, відстоювати свою думку та поважати думку іншої людини
Обладнання: фліпчарт, маркери, кольорові
олівці, аркуші А4, А3, заготовки для руханки, для плакатыв
1.
Привітання. Вступ ( 3хв.)
Здатність до лідерства
людина не отримує від народження. Цього, як і багато чого іншого,
доводиться вчитися впродовж усього життя. Всі ви є лідерами у своїй школі.
Наша мета сьогодні – щоб ви ще більше розвивали свої лідерські якості, вміли оцінити своє місце в будь - якому колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру.
Наша мета сьогодні – щоб ви ще більше розвивали свої лідерські якості, вміли оцінити своє місце в будь - якому колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру.
Розвивали уміння працювати в колективі, відстоювати свою
думку та поважати думку іншої людини, а також, щоб отримали радість та задоволення від часу, проведеного разом.
2. Вправа «Знайомство» (10 хв.)
1. Ви
представляєтесь, називаєте свою роль в шкільному парламенті та даєте собі характеристику на першу букву
свого імені
Наприклад, Я – Любов, педагог –
організатор Барабойської школи, я – ЛЮБ’ЯЗНА
Ви стоїте один проти одного – утворіть пари ті, хто стоїть напроти.
Коли ми вже познайомилися, то можна і привітатися по всім правилам, а правила різні в різних країнах, так як і ми з
вами різні.
Витягаєте країну, знайомитесь,
як там вітаються і нам демонструєте.
Такі «Сучасні Ранкові зустрічі» (після кожного вітання аплодисменти і
проводжаємо на місця.
Вам декілька
ритуалів привітання, які прийняті у різних народів.
·
легкий уклін, руки і долоні витягнуті вздовж тіла
(Японія);
·
просте
рукостискання і погляд в очі (Німеччина);
·
м'яке
рукостискання обома руками, торкання лише пальчиками (Малайзія);
·
легкий уклін,
зі з’єднаними
долонями перед обличчям (Китай);
·
легкий уклін,
долоні складені перед лобом (Індія);
·
при зустрічі - показують один одному язики (Тибет)
·
схрещують
руки на грудях (В Арабських країнах)
·
протягують
на зустріч друзям руки і дмухають на них. (У Конго)
·
при зустрічі - аплодують, злегка
присідаючи.(Замбезі)
·
при зустрічні обнюхують один одного. (Самоа
- острівна країна у Тихому океані)
Вітаючи один одного, ми говоримо:
я — це я, а ти
— це ти. І якщо пощастило нам один одного знайти, це чудово. Я живу на цьому
світі не для того, щоб відповідати твоїм очікуванням. І ти живеш на цьому світі
не для того, щоб відповідати моїм очікуванням. Ти — це ти. А я — це я.
3.Вправа «Наші правила» (5хв.).
1. Дотримуватися
регламенту.
2. Слухати і чути (один
говорить – усі слухають).
3. Бути відкритим.
4. Не розголошувати
отриману інформацію.
5. Бути активним.
6. Бути доброзичливим.
7. Говорити тільки за
темою і від свого імені.
8. Не критикувати:
кожен має право на власну думку.
9. Дотримуватися
правила піднятої руки.
10.
«Стоп
телефон».
11.
Правило
«стоп», якщо учасник не хоче говорити, він має на це право.
4.Вправа «Очікування від тренінгу» (10 хв.)
Мета: навчити учасників визначати власні очікування і мету заняття.
Матеріали : сніжинки роздать
Матеріали : сніжинки роздать
Хід вправи
Визначіть Ваше очікування від
участі в тренінгу. Запишіть їх на маленьких сніжинках, адже так хочеться снігу
та прикріпіть їх на нашу красуню ялинку.
5. Вправа «Бінго» (10 хв.)
Учасникам роздаютьсялистки А4 По команді тренера вони перевертають листочки і починають виконувати те що їм задано. Можна покласти бланки в окремі конвертики, а по команді учасники їх відкривають і виконують завдання. Після виконання йде обговорення
1) Хто виконав завдання перший?(задатки лідера)
2) Кому більше подобалось збирати підписи, а кому більше подобалось роздавати?
3) Що нового ви довідалися про своїх однолітків?
Збери підписи у того…
У кого є брат;
Хто відпочивав у Криму;
Учасникам роздаютьсялистки А4 По команді тренера вони перевертають листочки і починають виконувати те що їм задано. Можна покласти бланки в окремі конвертики, а по команді учасники їх відкривають і виконують завдання. Після виконання йде обговорення
1) Хто виконав завдання перший?(задатки лідера)
2) Кому більше подобалось збирати підписи, а кому більше подобалось роздавати?
3) Що нового ви довідалися про своїх однолітків?
Збери підписи у того…
У кого є брат;
Хто відпочивав у Криму;
Хто любить
морозиво ;
Хто по гороскопу Овен;
Хто вміє плавати ;
Хто по гороскопу Овен;
Хто вміє плавати ;
У кого вдома є
собака;
У кого карі очі ; У кого прізвище починається на голосну;
Хто народився у вересні ;
Інформація для тренера. Якщо якоїсь графи учні не заповнили через відсутність такої людини в групі, слід звернути на це увагу. Учні запам’ятають , що їхній групі немає людини , яка , наприклад, народилася у вересні.
У кого карі очі ; У кого прізвище починається на голосну;
Хто народився у вересні ;
Інформація для тренера. Якщо якоїсь графи учні не заповнили через відсутність такої людини в групі, слід звернути на це увагу. Учні запам’ятають , що їхній групі немає людини , яка , наприклад, народилася у вересні.
6. Руханка.
Учасники тренінгу отримують по одному слову з приказок і об’єднуються в
групи.
Приказки
«Якщо сам не зможу - друзі допоможуть!» (5)
Дружба родиться в біді, а гартується в труді. (5)
У хорошій компанії розуму наберешся, а в поганій і
свій загубиш. (5)
Добре тим живеться, де гуртом сіється і жнеться(5)
- Сядьте за
столи по групам, які ви утворили.
Перед вами ручки та
листочки – ними можна скористатися – зараз проведемо
експрес-діагностику
лідерських здібностей
Опитувальник
7 Вправа «Оцінка фахівця на лідерство»
Учасники здійснюють самоаналіз лідерських
здібностей.
1.
Дружба для вас:
а)
співпраця;
б)
підтримка;
в)
альтруїзм.
2.
Справжній художник (артист) має насамперед володіти:
а)
талантом;
б)
рішучістю;
в)
підготовкою.
3.
На вечірці ви найчастіше почуваєтеся:
а)
півником;
б)
куркою;
в)
курчам.
4.
Якби ви були геометричною фігурою, то:
а)
циліндром;
б)
сферою;
в)
кубом.
5.
Коли вам подобається дівчина (хлопець), ви:
а)
робите перший крок;
б)
чекаєте, поки він (вона) зробить перший крок;
в)
робите дрібні кроки.
6.
Ви зіткнулися з несподіванкою і:
а)
гальмуєте;
б)
додаєте швидкості;
в)
нічого не змінюєте.
7.
Якщо вам доводиться виступати перед аудиторією, ви від
чуваєте, що:
чуваєте, що:
а)
вас слухають;
б)
критикують;
в)
бентежитеся.
8.
В експедицію краще брати товаришів:
а)
міцних;
б)
розумних;
в)
досвідчених.
9.
Попелюшка була:
а)
нещасною дівчинкою;
б)
хитрункою - вкар'єристкою
в)
буркункою.
10.
Як би ви визначили своє життя:
а)
партія в шахи;
б)
матч з боксу;
в)
гра в покер.
Результати на листках із зворотної сторои
Оцінка
результатів відповідей
1.
а—3,6—2,
в—1
2.
а—3,6—2,
в—1
3.
а—3, 6—2,
в—1
4.
а—1,6—3,
в—2
5.
а—3,6—2,
в—1
6.
а—3,6—2,
в—1
7.
а—3,6—2,
в—1
8.
а—3,6—2,
в—1
9.
а—1,6—3,
в—2
10.
а—2,6—1, в—З
Інтерпретація
16
болів і менше. Ви — «рядовий». Ви занадто поважаєте інших і
ототожнюєте свої слабкості зі слабкостявіи ближніх, атому не здатні командувати
і конкурувати, адже для цього необхідно вміти «поглинати й перетравлювати» чужі
труднощі. Якщо і без лідерства ви почуваєтеся прекрасно, залишайтеся трохи
осторонь подій. По суті, це не так вже й погано — так спокійніше.
17—23
бали. Ви — «офіцер». Це досить неприємне становище — між
молотом і кувалдою. Ви з труднощами приймаєте рішення, трошки керівник і трошки
підлеглий. Вам важко домагатися великого визнання, ваші аргументи занадто
раціональні й грунтуються тільки на власному досвіді.
24
бали і більше. Ви — «капітан». З дитячих років ви завжди в числі
перших. З віком ваш вплив на людей міцнів і особливо виявлявся у тяжкі хвилини.
Якщо ви честолюбні Й не боїтеся роботи, це може вас підняти дуже високо..
Ви самі оцінили свої якості –
говорити про них – не треба
Тренер: Чи актуальна
тема лідерства для вас.?
Лідер..Хто з нас не мріяв ним бути? Стати лідером – це
природне бажання людини, яка відчайдушно хоче вирізнятися з натовпу й бути
першою у всьому: відмовляється бути сірою мишкою. Байдужою до змін у
суспільстві. Життя інших людей. Така людина бере відповідальність за долю
інших. Бути лідером – означає виявляти активність. Ініціативність. Вести людей
за собою та робити вплив на них. Особистісних рис, необхідних для ефективного
лідерства, набувають у школі життя, потім вони наповнюють душу людини. І тоді
ніщо не може завадити людині стати справжнім лідером. Іноді зустрічаються
«природні лідери, але їм, щоб залишитися лідерами, треба постійно
удосконалювати свої риси характеру.
Лідерство – це уміння визначати напрям руху і надихати
людей на втілення своїх ідей.
Сьогодні ми поговоримо про риси, притаманні лідеру. Добре, коли в групі
є визнаний лідер! Якщо в групі лідера немає – вона розсипається, як купа
піщинок. Кожна піщинка – мініатюрна скеля, але без енергії поєднання її легко
розмете вітер. В групі з’являється лідер – і вона стає великою єдністю. Кожен
знає, що йому робити, куди йти. У групі панує порядок і енергія скерованих в
одному напрямку піщинок.
Стати лідером має прагнути
кожен, тільки потрібно знати своє місце, свою справу й свою відповідальність.
Лідер – це той, хто обслуговує
інтереси групи.
Під час роботи в групі
потрібно, як мінімум, три такі ролі:
·
Діловий лідер (організатор).
·
Емоційний лідер – він поєднує в собі дві основи: тепла (всіх зігріє, створить відчуття ладу,
комфорту, затишку); й «мотиватора» (зацікавить,
викличе бажання йти вперед).
·
Працівник – той, хто, власне, й виконує основну роботу. А роботи
завжди багато!
8 Вправа
«Портрет лідерства»
«Творчі міні-завдання»
Завдання для групи 1: створити емблему «Лідерства».
Завдання для групи 2: скласти портрет Лідера за якостями: (вибрати 10)
ЯКОСТІ ЛІДЕРА
Ініціативність,
Енергійність
гордість
ентузіазм,
ораторські здібності,
наполегливість,
товариськість,
вимогливість
високий освітній рівень,
високу самооцінка,
цілеспрямованість
уміння вислухати і зрозуміти людину
зовнішні дані,
уміння володіти собою
комунікабельність .
Завдання для групи 3: скласти портрет лідера за рисами (вибрати 10 основних)
«Риси лідера»
·
Вольовий, здатний
переборювати перепони на шляху до мети;
·
Наполегливий
·
ризиковий;
·
ініціативний;
·
психічно
врівноважений;
·
добре пристосовується
до нових умов і вимог;
·
самокритичний
·
вимогливий до
себе та інших;
·
надійний, тримає
слово, на нього можна покластися;
·
витривалий, може
працювати в умовах інтенсивних навантажень;
·
оптимістичний,
ставиться до труднощів як до переборних перешкод;
·
здатний міняти
стиль поведінки, може і вимагати, і підбадьорити.
·
Вміє переконувати
·
Амбіціозний
·
впертий
Завдання для групи 4: створити скульптурну композицію «Лідер».
Презентація проектів, чіпляють на
дошку
9. Гра
«Пантоміма».
Кожна група обирає собі лідера. Він отримує народну
приказку або повідомлення, яке треба невербально (жестами) пояснити своїй групі
так, щоб вони зрозуміли.
«Баба з воза – кобилі легше»
«Без труда – не витягнеш і рибку
із ставка»
«Моя хата з краю, я нічого не
знаю»
«Вчителька захворіла, тому
замість математики буде урок фізкультури»
10 РУХАНКА.
(танцюємо і шукаємо свою группу
по картинці)
Об'єдналися в 3 групи
10.
Вправа « В
гостях у казки»
Учасники об,єднаються в три команди, яким
пропонується за 5 хвилин поставити казку
«Курочка Ряба» в різних жанрах ( детектив, комедія, трагедія)
Завершення тренінгу.
Учасники беруться за руки і висловлюють побажання або
усім учасникам, або комусь особисто.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.