Класний керівник творить найбільше багатство суcпільства - Людину...
В.О.Сухомлинський
Для керування виховним процесом у
школі створено методичне обєднання класних керівників.
Це структурний підрозділ
внутрішкільної системи керування виховним процесом, який координує науково -
методичну та організаційну роботу класних керівників.
Основні завдання
методичного об'єднання:
1.Підвищення
теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології
та педагогіки.
2.Забезпечення
реалізації єдиних принципових підходів до виховання і соціалізації учнів.
3.Озброєння
класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями щодо форм і
методів роботи.
4.Координація
планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних
керівників.
5.Вивчення,
узагальнення та використання прогресивного педагогічного досвіду роботи класних
керівників.
6.Сприяння
створенню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
Функції методичного об’єднання класних
керівників.
Методичне
об’єднання класних керівників:
1.Організовує
колективне планування й колективний аналіз діяльності класних колективів.
2.Координує
виховну діяльність класних колективів та організовує їхню взаємодію в
педагогічному процесі.
3.Визначає
та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.
4.Організовує
вивчення та застосування класними керівниками сучасних технологій виховання,
форм і методів виховної роботи.
5.Здійснює
обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп
педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи
класного керівника.
6.Оцінює
роботу членів об’єднання, подає адміністрації школи пропозиції щодо заохочення
найкращих класних керівників.
АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ЗА 2019 - 2020 Н.Р.
Класний керівник - стрижень
виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину,
учителя-предметника, батьків, громадськість. Класний керівник
універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний
педагог, і педагог-організатор. Він повинен мати мудрість учителя,
відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька. Для учня
в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Від нього залежить ступінь
сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей -
великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити
світ-неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає
захопленням учнів. Інколи риси характеру класного керівника переходять у характер
вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!
На виконання плану роботи школи,
протягом 2019-2020 навчального
року в школі було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників
1-11 класів, яке
працювало згідно плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання
класних керівників.
Методичне
об’єднання класних керівників – це структурний підрозділ внутрішньошкільної
системи управління виховним процесом, який координує науково-методичну та
організаційну роботу класних керівників. Методичне об`єднання класних керівників працювало над
вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними
постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську
активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові
самовіддано захищати і розбудовувати її. Робота методичного об’єднання класних
керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями,
враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній
роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності
виховного процесу, різноманітних засобів навчання. Однією з основних проблем у
виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості,
розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на
правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина
- це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого
терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до
справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі,
творчого потенціалу дитини Важливим завданням виховної роботи є впровадження
нових підходів, виховних систем, форм і методів виховання, які б відповідали
потребам розвитку творчої особистості, сприяли розкриттю її талантів,
духовно-емоційних, інтелектуальних і фізичних здібностей. Методичну роботу з
педагогами сконцентровано на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного
краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з
народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру,
виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в
управлінській діяльності, та навчально – виховному процесі в школі.
Проблема, над якою працює ШМО
класних керівників:
«Діяльність
класного керівника щодо створення умов для формування здоров’язберігаючої
компетентності та самореалізації особистості, розвитку духовного, інтелектуального потенціалу учнів»
Склад методичного об’єднання:
№
|
Прізвище, ім′я,
по батькові
|
Клас
|
Проблема, над якою працює класний керівник
|
1
|
Могетич Світлана Григорівна
|
1
|
Взаємодія сім’ї
та школи у формуванні культури здоров’я молодших школярів
|
2
|
Бруквач Оксана Миколаївна
|
2
|
Соціальний розвиток учнів через виховання культури
поведінки молодших школярів та ціннісного ставлення до людей
|
3
|
Голіченко Ольга Вікторівна
|
3
|
Формування творчих здібностей та креативного мислення
учнів шляхом використання новітніх інформаційних технологій
|
4
|
Гавлюковська Олександра Андріївна
|
4 - А
|
Гармонізація
здоров’я як засіб формування гармонійно розвиненої особистості
|
5
|
Варбанець Надія Петрівна
|
4 - Б
|
Формування здорового способу життя
учнів початкових класів на уроках і в позаурочний час.
|
6
|
Под'ячева Любов Леонідівна
|
5
|
Формування
згуртованого колективу шляхом виховання обов'язку, відповідальності,
етичних норм поведінки і спілкування.
|
6
|
Кузьмінова Вероніка Олександрівна
|
6
|
Сприяння розвитку особистості учня, формування загальнолюдських цінностей
та міцного учнівського колективу
|
7
|
Карлійчук Антоніна Іванівна
|
7
|
Формування морально – духовної життєво –
компетентної особистості ,яка успішно самореалізується в соціумі: як
громадянин, сім'янин, професіонал.
|
8
|
Серпенінова Олена Олександрівна
|
8
|
Формування рис товариського та дружного колективу,
поваги між учнями шляхом використання проектних технологій та співпраці з
батьками.
|
9
|
Філоненко Катерина Володимирівна
|
9
|
Згуртування класного колективу, шляхом
поліпшення міжособистісних стосунків учнів.
|
10
|
Мурашко Ніна Павлівна
|
10
|
Формування
відповідального ставлення до життєвих проблем, підготовка до правильного
вибору професії
|
12
|
Чурікова Ольга Володимирівна
|
11
|
Розвиток в учнів громадянськості,
патріотизму як найважливіших духовно – моральних і соціальних цінностей
|
Згідно з принципами і положеннями
нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного
методичного кабінету, відповідно до структури методичної роботи в закладі,
методична робота у 2019-2020 навчальному
році була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя та учня,
створенням сприятливих умов для успішної соціалазації у навчально-виховному
процесі. Робота класних керівників відповідає вимогам: - Закону України «Про
освіту» - Закону України «Про Загальну середню освіту»; - Положення про
спеціальну загальноосвітню школу; - Посадових обов’язків класних керівників; -
Наказу МОН МС України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання
учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; - Методичних
рекомендацій МОН з питань організації виховної роботи у навчальних
закладах у 2019/2020 навчальному
році; - Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої
спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту.
Протягом 2019-2020
навчального року було проведено 5 засіданнь МО, на яких було розглянуто питання
планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з
виховної роботи, проводилось анкетування класних керівників з метою з’ясування
труднощів у роботі. Розглядались
педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної
діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків, проводилася робота
щодо формування виховних систем класів і їх оформлення, вивчалися новинки
педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.
Система виховної роботи в школі спрямована на формування
відповідного виховного простору з потужним виховним впливом на особистість, що
сприяє формуванню її ціннісних орієнтацій та духовних пріоритетів.
Реалізація всіх напрямків виховної діяльності школи здійснюється через
сплановані заходи передбачені річним планом роботи школи та
відображаються у системі загальношкільних заходів, роботі органів
самоврядування, роботі з батьківською громадськістю.
Інноваційний потенціал особистості учня
складається з таких інтерактивних якостей: духовність, патріотизм,
громадянськість, соціальна активність.
Основою виховного процесу є система стосунків, яка визначає взаємодію між
учителем та учнем. Виховання є вплив, дія з боку педагога на учня з метою
організації життя дитини, але цю дію слід розуміти не як механічну або
словесну, а як глибинну внутрішню роботу вихователя і вихованця, яка спричиняє
активність обох сторін. Будуючи стосунки між учителем і учнем на основі поваги,
підтримки гідності учня, зацікавленості його особистістю, ми і намагаємося
реалізовувати гуманізацію відносин, гуманізацію та демократизацію виховання в
цілому.
Впродовж 2019-2020н.р. всі
класні колективи приймали активну участь у житті школи згідно виховного плану
роботи школи на 2019-2020 н.р.
(інформація на блозі школи Блог ЗОШ І - ІІІ ступенів с. Барабой)
(інформація на блозі школи Блог ЗОШ І - ІІІ ступенів с. Барабой)
Класні керівники на протязі
навчального року проводили батьківські збори, анкетування батьків та учнів.
Проаналізувавши роботу методичного
об’єднання класних керівників можна зробити висновок про те, що класні
керівники підвищують свою фахову майстерність, мають результативність у роботі
з вихованцями, є активними учасниками акцій, проектів учнівського самоврядування.
Разом з тим необхідно продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних
проявів та правопорушень в учнівському та молодіжному середовищі. Класний
керівник має бути яскравою, інтелігентною, неповторною особистістю, носієм
загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, прагнути до
постійного вдосконалення, духовного зростання. Становлення таких якостей
особистості педагога має забезпечувати методична робота з класними керівниками
як складова частина всієї методичної роботи закладу. Всі проведені заходи мали
на меті довести, що одне із центральних завдань виховання полягає в тому, щоб у
міру подорослішання сформувати з вихованців справжніх патріотів нашої держави,
що і є завданням класного керівника, бо саме класний керівник творить найбільше
багатство суспільства - ЛЮДИНУ.
«Любіть не школу, а дітей, які
приходять до школи; любіть не книжки про дійсність, а саму дійсність; не життя
звужуйте до учіння, а учіння розширюйте до життя! А найголовніше: любіть життя
і якомога більше живіть живим життям. У нашій ідеальній школі вчитель не
нудьгуватиме й не нудитиметься, бо в ній він сам житиме.»
П. П. Блонський.
Роботу МО вважати задовільною.
Дякую усім за співпрацю!
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.