Звіт педагога-організатора про роботу
учнівського самоврядування за 2019 - 2020 н. р.
Вступ
Виховання – найбільш важлива і
найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням виховання є створення
необхідних умов, за яких може розвинутися активний громадянин сучасного
суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати власний
потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити й реалізувати власний життєвий
проект.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального
соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому
саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у виховному
просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні
відносини з оточуючим світом.
Виходячи із можливостей та виховної проблеми школи:
«Гармонізація здоров’я як засіб
формування всебічно розвиненої особистості» виховний процес був спрямований на виконання
наступних завдань:
- виховання в учнів
активної соціальної орієнтації на здоровий спосіб життя;
- організація
корисного дозвілля, заняття спортом;
- створення умов
для задоволення потреб кожного учня у збереженні та зміцненні здоров’я,
фізичному та духовному розвитку;
- зміцненню
здоров’я учнівської молоді засобами виховання фізичної культури та
виконання правил збереження здоров’я.
Також у 2019-2020 навчальному
році була продовжена робота по:
- формуванню правової культури, прищепленню
поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів,
виховання правової свідомості;
- створенню сприятливих умов для
співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови запобігання
відхилень у поведінці учнів; для розвитку інноваційної особистості та творчої
самореалізації кожного учня;
- формуванню позитивних загальнолюдських
цінностей.
Зазначені завдання реалізовували через
створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в
соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння
морально-етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі,
на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних
надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до
рідної землі, на осмислення самовизначення у виборі професії.
Важливим
аспектом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, що є універсальною
формою організаторської діяльності, яку можна вважати способом організації життя
шкільного колективу та чинником творчої самореалізації особистості.
У 2019-2020 н.р. робота
педагога-організатора проводилася згідно програми «Основні орієнтири
виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів",
затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від
31.10.2011 №1243», Концепції національно-патріотичного виховання, основної
проблеми школи, виховного плану школи та плану роботи
педагога-організатора.
Виховна
робота здійснювалася на створення сприятливих умов для всебічного розвитку
дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних
орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної
індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового
способу життя, через пропаганду духовних надбань українського народу, через
заходи, спрямовані на виховання любові до рідної землі, на осмислення
самовизначення у
виборі професії
Виховна
робота в школі проводиться за такими орієнтирами:
- ціннісне
ставлення до себе;
- ціннісне
ставлення до сім'ї, родини, людей;
- ціннісне
ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне
ставлення до праці;
- ціннісне
ставлення до природи;
- ціннісне
ставлення до культури і мистецтва.
Впродовж
року проводилися загальношкільні свята та заходи, тематичні лінійки, уроки
мужності, уроки-реквієми, уроки-пам’яті, бесіди, заняття-тренінги,
інтелектуальні ігри, рейди по відвідуванню школи учнями, дотримання
санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах та зовнішньому вигляді учнів;
засідання шкільного комітету, участь у заходах та конкурсах ,
організованих відділом освіти, культури, молодіжної політики та
спорту Дальницької СР.
В школі вже багато років працює дитячо - юнацьке об’єднання «ЮНІКС» (юні ініціатори корисних справ), яке є незалежним від органів влади, будь – яких партій чи політичних об’єднань.
МЕТА –
сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на
принципах партнерства, гласності, демократизму;
ПРОВІДНА ІДЕЯ – всебічне
виховання учнів через участь в органах учнівського самоврядування;
ПРИНЦИП – «Самі вирішили – самі
зробили – самі відповідаємо»
ДЕВІЗ – «Пропонуй! Плануй!
Організовуй! Виконуй!»
ЗАВДАННЯ :
· забезпечення і захист прав та
інтересів учнів;
· забезпечення виконання учнями
своїх обов’язків;
· сприяння навчальній та творчій
діяльності учнів
Вищим органом самоврядування є загально учнівські
збори, які скликається два рази на рік.
Учнівський комітет – виконавчий орган, до складу якого входять командири класів, голови
центрів. Учком організовує роботу системи шкільного учнівського
самоврядування, підводить підсумки роботи центрів. Засідання Учкому проводиться
два рази на місяць (або за потребою). На них заслуховуються
звіти лідерів центрів, вирішуються поточні питання.
Центри є структурним елементом учнівського самоврядування. Це добровільне об’єднання
учнів, котре формується на початку навчального року. До складу Центру входять
офіційний представник класу і всі бажаючі і підтримуючі цілі і задачі,
які стоять перед Центром.
Мета Центрів – розвиток інтересів і творчих
здібностей школярів, формування активної життєвої позиції.
Члени Центрів вибирають голову,
який входить до Учкому. Члени Центрів збираються один раз на місяць, при
необхідності один раз на неділю. За кожним центром закріплений
педагог-консультант, який подає допомогу в плануванні, аналізі, підведенні
підсумкової роботи.
Центри
розвитку дитини для молодших школярів 1 – 4 класів
Центр дисципліни і
порядку «Упорядники»
Навчальний центр «Всезнайки»
Культмасовий центр «Розважайлики»
Спортивний центр «Чемпіони»
Центр
інформації «Художники»
Центр
екології та охорони дов
На першому засіданні учкому
було затверджено положення про конкурс «Кращий клас року» серед учнів 5 – 11
класів.
Кожен клас веде сигнальний
зошит, де за 5 – бальною шкалою вчителі – предметними виставляють оцінки «За
дисципліну», «За навчання», «За санітарний стан», «За зовнішній вигляд».
В
кінці тижня група із членів учкому підраховує середній бал і фіксує його на
екрані змагань на стенді «Шкільне життя».. Щопонеділка клас, що набрав
найбільшу кількість балів отримує перехідний вимпел «Кращий клас», також
додатковий бал і вимпел отримує той клас, який краще чергував - «Кращий
черговий клас» і «Кращі у чистоті». Крім цього додати собі бали можна , перемагаючи у різних командних
змаганнях та конкурсах.
Така ж система оцінювання була запроваджена і для учнів
молодших класів. Кожен клас молодшої ланки чергує в свій день тижня із
своїм класоводом і чергові виставляють бали : за поведінку, за форму, за
чистоту! В кінці тижня голова учкому збирає сигнальні зошити всіх
класів початкової школи і визначає рейтинг, а на загальній лінійці вручають
вимпел «Кращий сигнальний", "Кращий черговий клас".
Також проводяться вибори Президента учнівського самоврядування
Наші Рейди:
- Перевірка
санітарного стану кімнат – щодня
- Перевірка
зовнішнього вигляду (2 рази на семестр)
- Перевірка
книжок – 1 раз на семестр
Робота
з самоврядування:
1 Щотижня по понеділкам
проводилися робочі лінійки, на яких підводилися підсумки
тижня:- Кращий
черговий клас
- Кращий
санітарний стан класних приміщень
- Кращий
клас по сигнальним зошитам
2. Щомісяця відбулося засідання
членів учнівського комітету та кожен центр проводив окремо засідання свого
центру на чолі з головою центру та педагогом - наставником з
приводу вирішення питань згідно річного плану роботи
4 Проводяться ігри та заходи на перервах
5. Формування активу самоврядування:
-
Вибори Президента школи«Часу
марно ми не гаєм – Президента обираєм»
09.09.2019
- перше
сміливе рішення 12.09.2019
- Нова
команда учнівського комітету 24.09.2019
- Зміни складу учкому. Звітне засідання про роботу
центрів в І семестрі 16.01.2020
6. Робота Школи Лідерів:
7. Співпраця Лідерів самоврядування з адміністрацією школи
День
самоврядування
09.12
ІІІ Організаційна
робота учнів загальноосвітньої школи
1.Аналіз соціального стану учнівського
колективу - до 15.09.
2. Організація чергування по
школі вчителів та учнів (7 – 10 класи) - до 03.09.
3Робота по залученню школярів до центрів
та гуртків за інтересами - до 10.09.
4.Поновлення стендів - постійно
1. Раз на 2
тижня проводилися тематичні дискотеки для учнів 7 – 11 класів.
Диско в стилі Хеловін 25.10
5. Щотижня проводити робочі лінійки на яких підводити підсумки:
- Кращий
черговий клас
- Кращий
санітарний стан класних приміщень
- Кращий
клас по сигнальним зошитам
6. Залучати учнів до предметних тижнів
(постійно за графіком )
7. Загально - шкільні свята:
Були
проведені такі загальношкільні свята:
- свято Першого
дзвоника 2 вересня 2019
- свято – відкриття «Олімпійського тижня»
10.09
- Свято «День Миру»
- Концерт до Дня села 21.09
- святкування
Дня працівників освіти «Мрії
здійснюються або День учителя 2019» –04.10. 2019
-
Один день з козацької епохи. День козака 18.10
Один день з козацької епохи. День козака 18.10
- День
визволення України 28.10
- захід до Дня
пам’яті жертв Голокосту -
загальношкільний урок - реквієм: "Хліб. Ціна йому - життя...". 25.11
– Квест до дня збройних сил України – 06.12
- День самоврядування 09.12
-
Маленькі артисти великого свята. Вистава до Дня Миколая – 19.12
-
Новорічні ранки – 24.12
новорічний карнавал 26.12
- Свято Маланки та Василя -13.01
- Святкування Дня Соборності України:
Патріотичний
квест для учнів 5 - 7 класів "Соборність - в душах, єдність - в
серцях, а сила - в знаннях" 22.01.2020
https://osvitabaraboy.blogspot.com/2020/01/blog-post_23.html
https://informatematuk.blogspot.com/2020/01/blog-post_23.html
https://informatematuk.blogspot.com/2020/01/blog-post_23.html
- Свято
Зустрічі з випускниками -31.01
- Коханню здатні всі: і дорослі, і малі..» День
Валентина – 2020 14.02
- зустріч з воїнами-афганцями -15.02
- Концерт до Міжнародного
Жіночого дня – «Перший потяг до
Жіночої Мрії відправляється..!» 06.03
Відеокліп «Перемога свята, Перемога!» 08.05
Відеокліп :
підсумок акції «День Перемоги в обличчях» -
«Дякуємо за життя» 09.05
- свято «Останнього дзвоника онлайн» 29.05
ІІІ. Основні орієнтири виховання
1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і
держави
( громадянське,
патріотичне, родинне виховання)
Мета: формування почуттів любові до Батьківщини, її національних цінностей;
шанобливе ставлення до державної символіки, повага прав людини ( толерантність,
миролюбність), вивчення культури свого народу і прагнення
дотримання традицій, виховання почуття поваги, гордості до своїх батьків, роду,
народу, місця де народився .
1. Вих. захід «Голуб – птах миру!» 21.09
2. Один день з козацької епохи. День
козака 18.10
3. Визволення України 28.10
4 – день писемності та мови 9.11
5 - захід до Дня
пам’яті жертв Голокосту - загальношкільний урок -
реквієм: "Хліб. Ціна йому - життя...". 25.11
6 Квест до дня збройних сил
України – 06.12
7 До тижня права «Ти -
українець, ти маєш право» 10.12
8 зустріч з ліквідаторами
ЧАЕС 16.12
9 Маленькі артисти
великого свята. Вистава до Дня Миколая – 19.12
10 - Свято Маланки та Василя
-13.01
11 - Святкування Дня Соборності
України:
Патріотичний квест
для учнів 5 - 7 класів "Соборність - в душах, єдність - в
серцях, а сила - в знаннях" 22.01.2020
ігри патріотів (9 -10 кл) 23.01.2020
12. - зустріч
з воїнами-афганцями -15.02
13. - До
Дня Перемоги:
Відеокліп «Перемога свята,
Перемога!» 08.05
Відеокліп :
підсумок акції «День Перемоги в
обличчях» - «Дякуємо за життя» 09.05
14. Цікавинки до Дня
Європи
14.05
15. фото сесія до Дня
вишиванки
21.05
2.
Ціннісне ставлення до людей (моральне виховання)
Мета: формування духовно-моральної культури особистості: чуйності,
чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя,
виховання родинних, особистих, громадянських цінностей; вміння співпрацювати з
іншими, в колективі, співпереживати, здатність враховувати думки
товаришів, поваги до товаришів.
1. Акція милосердя
«Людським теплом і добротою хай зігріються серця» (до Дня людей похилого віку).
1.10
2. Булінгу – НІ!
протидія будінгу 23.09
3. святкування Дня працівників
освіти «Мрії здійснюються або День учителя 2019» –04.10. 2019
4. «Мій улюблений світ без насилля» -
28.11
5. Ми – проти
СНІДу 02.12
6. Виховна година, до
Міжнародного дня інвалідів «Ми завжди повинні нести іншим світло добра і
любові». до дня інвалідів 03.12
7.Ярмарок 16.12
8.Час творити добро. Мрія здійснилася 19.12 https://informatematuk.blogspot.com/2019/12/blog-post_83.html
9. концерт у будинку – інтернаті
19.12
10 благодійна акція іграшки та
речі дітям
12 обійми замість тисячі слів 21.01
12. Концерт до Міжнародного Жіночого дня – «Перший потяг до Жіночої Мрії відправляється..!» 06.03
13. рецепт щастя 21.03
14 дякуємо нашим лікарям. Малюємо
малюнки подяки 19.04
15 .Великодні турботи .
до свята готові 19.04
16 Вітаємо наших матусь! До Дня
матері 10.05
17. Сім’я – джерело любові та
поваги. До Дня сім’ї 15.05
3. Ціннісне ставлення до природи( екологічне виховання)
Мета: формування екологічної культури, гармонійне співіснування з природою та
зв'язок з національними традиціями ; відповідальне ставлення до природи,
правових норм, до природи як середовища існування людини; виховання почуття
особистої причетності до збереження природних багатств ,відповідальності за
них.
1. Екологічна акція «Квітуй, моє
рідне село» - упорядкування території села. (протягом жовтня)
2. Подорож в лісове царство 21.10
3. Виставка «Щедрість рідної землі» (30.09 – 04.10)
4.Чорне море – манить та чарую малюємо (екологія) (21.10 –
31.10)
5. прибираємо територію Операція
Листя 23.10
6. Виступ екологічної агітбригади
«Крапелька» 06.11
7. .Розчищення
і облагородження берега річки «Де вода тече –там край життя і краси»
8 волонтери на варті чистоти робота
центру Юннат
9. Природоохоронна акція «Ялинка» -
11.12
10 Екологічне
прес-шоу «Чи знаєте ви,що.. ?» Лютий
11. Юні цінителі прекрасного.
Екологічний проект «Весна іде – красу несе!» до Дня Землі. Квітень
4. Ціннісне ставлення до праці (трудове виховання)
Мета: виховання в учнів працелюбності, старанності, бережливості господарського
ставлення до суспільної власності; усвідомлення значимості праці в житті
людини, виборі професії, повага до людей праці, які створюють духовні та
матеріальні блага та цінності.
1. Акція «Створи собі красу і затишок».
Краще озеленення класних приміщень. - вересень
2. Акція
«Книга скаржиться! Книга дякує!» - раз на семестр
3. Виставка «Щедрість
рідної землі» (30.09 – 04.10)
4. Трудовий десант «За чисте
довкілля» -
прибираємо територію Операція Листя 23.10
5. Майстерня «Подарунок своїми
руками» – виготовлення композицій, іграшок, плакатів
Природоохоронна
акція «Ялинка» - 11.12
6. Операція
«Трудова турбота»:
-
упорядкування могил;
- пам’ятника –
обеліска;
7. Зустрічі з представниками різних професій
«Цікавий світ професій».-протягом року
- профорієнтація 02.10
допомога
в виборі професій 9-11
5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
(художньо-естетичне виховання)
Мета:Формування естетичної культури і мислення та почуттів засобами художніх
образів різних видів мистецтва; розвиток художньо-естетичних емоцій, смаків,
навичок до розробки і участі в творчих мистецьких проектах.
1 - свято Першого
дзвоника 2 вересня 2019
2 -
Концерт до Дня села 21.09
3
- святкування Дня працівників освіти «Мрії здійснюються або День учителя 2019» –04.10. 2019
- святкування Дня працівників освіти «Мрії здійснюються або День учителя 2019» –04.10. 2019
4. Хеловін свято містики 25.10
5. Екскурсія до м. Чорноморськ, музей
ім.. Білого (5 – 6 кл) 21.11
6. лист Святому Миколаю 11.12
7. Маленькі артисти великого
свята. Вистава до Дня Миколая – 19.12
8. Новорічні
ранки – 24.12
новорічний карнавал 26.12
9. Вистава «Ніч перед різдвом» 27.12
Вистава
"Бременські музиканти" 08.01
10. Свято Маланки та Василя -13.01
11. Свято Зустрічі з випускниками -31.01
12. Коханню здатні всі: і дорослі, і малі..» День Валентина – 2020 14.02
Концерт до Міжнародного
Жіночого дня – «Перший потяг до Жіночої Мрії
відправляється..!» 06.03
14. Великодні турботи . Писанка – 2020. 19.04
15. До
Дня Перемоги:
Відеокліп «Перемога свята,
Перемога!» 08.05
Відеокліп :
підсумок акції «День Перемоги в
обличчях» - «Дякуємо за життя» 09.05
16 Зірковий Олімп – 2020 –
свято успіху, таланту та поваги 27.05
17 Свято
«Останнього дзвоника онлайн» 29.05
6. Ціннісне ставлення до себе ( за здоровий спосіб життя)
Мета:
формування основних засад «Я концепції» особистості (самопізнання,
самовизначення, самовиховання, самовдосконалення);
прагнути бути
фізично здоровою людиною, знати про наслідки негативного впливу шкідливих
звичок на здоров’я людини.
1. Участь в Олімпійському тижні 10.09 –
17.09
1. Година
спілкування «Здорові звички, здоровий спосіб життя» - 11 09
4. Урок
здоров’я «Країна здоров’я» - 07.10
5. Ділова гра:
«Здоров’я –це спадщина чи власне надбання ? » - виготовлення колажу «В здоровому
тілі – здоровий дух» - 11.10
6. Безпека руху – безпека життя 20.11
тренуємось їздити на
велосипеді 20.11
7. Ми – проти
СНІДу 02.12
8. . Народна медицина. Куточок
здоров’я 06.12
9. День безпечного інтернету. "Будь в
Інтернеті обережний дуже,
а то в халепу ти потрапиш, друже!" 11.02
а то в халепу ти потрапиш, друже!" 11.02
10. Захисти себе!!! ( правила безпеки під час вірусних інфекцій) 10.04
.
7. Превентивне виховання
7. Превентивне виховання
Мета: виховувати у підлітків загальноприйняті людські цінності;
формування глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами
людини та її громадською відповідальністю; спонукання вихованців до активної
протидії проявам аморальності, правопорушенням, бездуховності, антигромадській
діяльності.
1.Булінгу – НІ!
протидія будінгу 23.09
2. Диспут «Як
не стати жертвою злочину". жовтень
3.«Мій
улюблений світ без насилля» - 28.11
4.Ми – проти СНІДу 02.12
5. Виховний
захід до Дня прав людини "Ти маєш право.." - 10.12
6. Відверта
розмова «Шкідливі звички чи життя у своє задоволення». Січень
7. Анкета інтересів «Мої
внутрішні вороги». Лютий
8. Правила поведінки дітей в
соціальних мережах під час карантину. Пам'ятка батькам 10.04
Перспективні завдання на 2020– 2021 навчальний рік:
1. Зосередження знань на формуванні
самостійної і компетентної особистості, здатної виважено діяти в різноманітних
життєвих ситуаціях.
2. Різнобічний розвиток індивідуальності
дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних
орієнтацій, задоволення інтересів і потреб.
3. Збереження і зміцнення морального,
фізичного і психологічного здоров’я вихованців.
4. Сприяння зростанню творчого духовного
потенціалу особистості, розкриттю внутрішніх мотивів її самовдосконалення,
розвитку здібностей на кожному з вікових етапів.
5. Пошук, розвиток і підтримка здібних,
обдарованих і талановитих вихованців.
6. Виховання дитини як громадянина країни,
національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної
особистості, здатної здійснювати самостійний вибір.
7.
Упровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного
ставлення до протиправних діянь (Тижні правових знань, ділові ігри, моделювання
життєвих ситуацій, дискусії, робота в малих групах)
8. Організація дозвілля вихованців, пошук
нових його форм.
9. Розвиток дитячого самоврядування як
осередка самореалізації громадянського виховання, державно – громадського
управління закладом.
10. Основною метою у вихованні учнів
буде формування громадянина, патріота, інтелектуально - розвиненої, духовно і
морально зрілої особистості, готової протистояти асоціальним впливам,
вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
Компетентнісний
підхід у роботі учнівського самоврядування
(форми
роботи)
1.
Визначення активу школи.
2. Створення
творчих груп за інтересами та відповідно до напрямків роботи.
3.
Здійснення самоврядування, проведення днів самоврядування.
4. Залучення
учнів до підготовки заходів виховного характеру.
5. Надання
допомоги тим, хто її потребує.
6.
Проведення днів культури національних меншин.
7.
Проведення спортивних та сімейних заходів.
9. Проведення акції
«Милосердя».
10. Проведення
анкетування.
11. Проведення
конкурсів, змагань.
12. Організація
волонтерських груп.
13. Здійснення співпраці
з бібліотекою.
14. Проведення зустрічей
із співробітниками правоохоронних органів, служби охорони здоров’я,
із працівниками центру зайнятості, профорієнтаційна робота.
15. Проведення акції
«Молодь за здоровий спосіб життя».
16. Залучення учнів до
участі в заходах предметних тижнів, у олімпіадах.
17. Проведення творчих
конкурсів(пісенних, малюнків, газет, саморобок), виставок творчих робіт.
18. Сприяння виявлення
та розвитку творчого потенціалу кожного учня.
Основними засобами вдосконалення
педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню було: забезпечення реальних
прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до
рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване
навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.