Рада вітати Вас на сторінках блогу вчителя інформатики та педагога - організатора ЗОШ І - ІІІ ступенів с. Барабой! Бажаю здоров'я, успіхів та творчого натхнення!

середа, 2 лютого 2022 р.

Відкритий урок з інформатики в стилі "Голлівудського триллера"

 

28 січня в рамках "Фестивалю відкритих уроків" для учнів 5 класу відбувся урок інформатики на тему: "Додавання зображень із файлу та їх форматування".

Учні не тільки познайомилися з новою темою, а ще й стали помічниками для Робота - Рятівника  з планети Лего в боротьбі з космічними Чаклунами. Виконуючи завдання на різних етапах уроку, 5 - класники отримували слова - підказки, щоб скласти повідомлення для Робота, також заповнювали картки - самооцінювання. 

Звісно, за традицією голлівудських фільмів, все закінчилося добре: повідомлення - склали, Роботу - допомогли, матеріал уроку - засвоїли, оцінки  - отримали.

                                         КОНСПЕКТ УРОКУ

Цілі:

 навчальна формувати вміння редагувати та форматувати об’єкти текстових документів, уміння додавати зображення з файлів та налаштовувати їхні параметри; сприяти усвідомленню ролі електронного документообігу в сучасному суспільстві;

розвивальна – розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна – виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

компетентнісна – вміння оцінювати власну роботу на уроці, розуміння відповідальності за власний результат діяльності, організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з однокласниками;

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: комп'ютери, інструктивні картки, картки із завданнями, картки самооцінювання

Програмне забезпечення: текстовий редактор (MS Word).

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Вставка малюнка

Розташування, обтікання текстом

Вміє вставляти зображення та форматувати його

Форматування малюнка

Розмір, повертання

 Структура уроку

1.     Організація класу до уроку – 2 хвилини

2.     Перевірка виконання домашнього завдання – 5 хвилини

3.     Актуалізація опорних знань – 4 хвилин

4.     Мотивація навчальної діяльності – 3 хвилин

5.     Повідомлення теми і мети уроку – 1 хвилини

6.     Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу – 10 хвилин

7.     Формування вмінь і навичок на основі отриманих знань (закріплення вивченого матеріалу) – 13 хвилин

8.     Підсумки та узагальнення – 5 хвилини

9.     Повідомлення домашнього завдання. Оцінки за урок.  – 2 хвилина

                          ПЕРЕБІГ УРОКУ.

І. Організація класу до уроку

Добрий день, шановні юні інформатики! А який настрій у вас сьогодні?

 (у вас на партах "смайликовий світлофор" (червоний, жовтий та зелений смайлики): оберіть свій!  (Діти показують)Бажаю вам на уроці міцних знань, гарних вражень і плідної роботи.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Наш урок незвичайний. Незвичайний він тим, що сьогодні - 28 січня, а  цей день у світі є особливим! Ви напевно бачили у вестибюлі школи інформацію про нього! Сьогодні – День народження конструктора Лего, день Чаклунів, а також – день захисту персональних даних. Тож мені прийшло повідомлення, що Космічні Чаклуни, дізнавшись про те, що Трансформер із Планети Лего – Робот -  Рятівник, (показую та чіпляю картинку РОБОТА), який хотів врятувати нас - землян від чергових нападків Космічних Хакерів - пошкодили звукові мікросхеми, тому наш Робот не може передати на свою планету повідомлення.

Отже, ми повинні протягом уроку віднайти всі слова – повідомлення та допомогти Роботу - Рятівнику.Тож, за діло – ми ж милосердні та добрі та не залишимо у біді, хто потребує допомоги!

Чаклуни – люди серйозні, тому вони слідкують, як ви виконуєте завдання і щоб захистити свої дані – ви маєте їх внести в картку самооцінювання (щоб ніхто не зміг змінити ваші(Діти заповнюють листи з відповідями на поставлені завдання і здають їх в кінці уроку)   

                                Лист контролю та самоконтролю (додаток 1)

Перших два слова ви отримаєте, коли виконаєте наступне завдання: перед вами

Цеглинки Лего, а  також питання, на які ви повинні відповісти, поспілкувавшись в парі, якщо відповідь правильна, то ви передаєте свою цеглинку і приєднуєте її до загальної конструкції. Як ви справились із завданням - фіксуєте у листі самоконтрол

Завдання 1

1

Яку клавішу слід натискати після коми, крапки, знаку питання та оклику? (пробіл)

2

Як виділити весь текст (Crtl+А)

3

Комбінація клавіш при вирізані фрагменту тексту (Crtl+Х)

4

Зміна змісту документу (виправлення помилок, додавання та видалення частин тексту) - редагування

5

Зміна зовнішнього вигляду документу (розміщення тексту на сторінці, зміна шрифту, зміна параметрів абзацу) - форматування

6

Якщо натиснути клавішу  Del або  Backspace що відбудеться з символом? Видалення

7

Комбінація клавіш при копіювання та вставлення  фрагменту тексту (Crtl+С, Crtl+V )

Склавши цеглинки – діти отримують  два слова,  прикріплюю їх  на дошці

- І так в результаті ми отримали 2 слова. Рухаємося далі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Завдання 2 "Виконати тестування"
1. Абзац - це:      
a. фрагмент тексту, який закінчується натисканням на клавішу Enter;
b. текст, що починається з відступу; 
с. один рядок тексту.
2.  До операцій вирівнювання абзацу відносяться: 
a. зліва, справа, посередині
b. зліва, справа, по центру, за шириною
c. зліва, справа, за шириною
3. Написання символів може бути: 
a. звичайний, курсив, жирний
b. нормальний, курсив, жирний
c. звичайний, курсив, напівжирний, підкреслений
 Учні  записують свої варіанти відповідей у картку самооцінювання, потім перевіряють відповіді - з правильними.
1 - a, 2-б, 3 c)  Фіксують відповіді на листі самоконтролю.

На слайді запитання

 

І так всі справилися із завданням і ми отримуємо ще одне слово – МІСІЮ. Тепер ми маємо три слова, але цього замало для нашого повідомлення.

 IV. Мотивація навчальної діяльності

 Щоб отримати наступне слово – треба виконати ось таке завдання 3 –СЛАЙД З КАРТИНКОЮ, ДЕ ТЕКСТ ОЗДОБЛЕНИЙ КАРТИНКАМИ

 - Зверніть увагу на екран! Чи достатньо ваших знань, щоб зробити це завдання?

(відповіді учнів)

— Під час вивчення теми «Опрацювання текстових даних» ви навчилися створювати текстовий документ, вводити (набирати) текст, форматувати його, виконувати різні операції з цілим текстом та його фрагментами.

— Що потрібно зробити, якщо є потреба проілюструвати текст, зробити його більш наочним, цікавим?

— Правильно, вам потрібно навчитися вставляти в текст зображення.

— Чи доводилося вам вставляти зображення раніше?

- У якій програмі? (MS PowerPoint)

 (відповіді учнів)


V.Повідомлення теми та мети уроку

 

 Ви вже вмієте набирати текст, знайомі з текстовим процесором Word і сьогодні ми продовжуємо роботу з цією програмою, але ваші знання розширяться. Ми навчимося вставляти графічні зображення із файлу в текст і їх форматувати, щоб не тільки допомогти нашому Роботу! Тому записуємо в зошиті 28 січня.  Класна робота. 

Тема уроку «Додавання зображень із файлу та їх форматування"

Під час вивчення цієї теми ви дізнаєтесь:

ü Як додавати зображення до тексту документа;

ü Дізнаємося про основні параметри розміщення малюнків у тексті;

ü Навчимося здійснювати форматування малюнків.

 (на дошці прикріплюю компетентності учнів)

     VІ. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

Роздати Пам’ятки вставки графічних об’єктів

 Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічка Вставлення

1.     Зображення. Вставлення → Зображення →Виберіть у вікні потрібне зображення, вказавши його місце розташування на дисках комп’ютера.

При вставленні графічного об’єкта з файла необхідно вказати його розташування відносно тексту: У тексті або Обтікання текстом.

  Інструменти для розташування зображення на сторінці можна обрати у групі Упорядкування вкладки Формат. Ця вкладка з’являється на стрічці інструментів при виділенні графічного об’єкта.

2.     Графіка. Вставлення → Графіка (кліпи з колекції Microsoft Office)

3.     Діаграми. Вставлення →Діаграма. ( Використовується як ілюстрації до статичних даних)

4.     Організаційні діаграми SmartArt. Вставлення→ SmartArt

5.     Автофігури (малюнки на основі прямих і кривих ліній, прямокутників, еліпсів…) Фігури, вибрати необхідний об’єкт.

 При роботі з зображеннями завжди потрібно змінювати  їх розмір,  переміщати, повертати та встановлювати орієнтацію відносно текту.

Щоб перемістити, повернути або змінити розмір зображення треба виконати наступну послідовність дій (алгоритм). 
·        Демонстрація зміни розміру , переміщення та обертання малюнка. 
·        Демонстрація режимів обтікання малюнка текстом.
Щоб видалити зображення треба виконати наступну послідовність дій (алгоритм). 
Демонстрація операції вилучення малюнка.
Запам'ятайте правило !!! Щоб що-небудь зробити з малюнком його треба виділити.
 VІІ. Формування практичних умінь і навичок на основі отриманих знань (закріплення вивченого матеріалу)

А зараз проведемо фізкультхфилинку, за яку отримаємо наступне слово-підказку, а також повторимо правила поведінки за комп’ютером (якщо правило вказане правильне - діти піднімають руки догори і тягнуться за ними, якщо правило - неправильне - присідають)

(СЛАЙДИ)

Фізкультхвилинка

 Слово – підказка             

                          ПРАКТИЧНА - РОБОТА ЗА КОМП'ЮТЕРОМ   ЧАСТИНА

А тепер увага на екран. Вам потрібно створити ось таку картку-повідомлення за зразком. Всі матеріали знаходяться на робочому столі у папці 5 клас 2021. Я вам роздам інструкції з покроковими описами кожного етапу роботи.  На інструкції  є демонстраційний приклад – зразок. Він буде присутнім на екрані протягом виконання вашої роботи. Прошу сісти за комп’ютери по двоє. На виконання завдання ви маєте 10              

Слова-підказки

- А тепер виконаємо вправи для очей (руханка для очей)

 - Отже, ми отримали всі слова-підказки тепер треба скласти повідомлення. Звертайте увагу на розділові знаки і написання слів з великої літери. Всі слова, які написані з великої літери можуть бути початком речення. Тому давайте складемо наше повідомлення, розставивши розділові знаки, якщо ви вважаєте це за потрібне!

  ПОВІДОМЛЕННЯ:          

                     Друзі!

         Місію виконано. 

 Земляни – захищені!

         Повертаюсь  додому.




- Робот - Рятівник вам дякує за допомогу та відлітає на свою планету!!!

  VІІІ. Підведення підсумків уроку.Рефлексія.

Отже, наш урок добігає кінця. Які ж цілі ми ставили на початку уроку і чого ми досягли вже в кінці? Продовжить речення:
Сьогодні я навчився (навчилася)......

            Гра «Світлофор»

Мета: За допомогою питань та різнокольорових карток, визначити рівень засвоєння учнями теми. Можливі кольори карток: червоний – ні, зелений – так, жовтий – частково.

Питання до класу:

1.      Я знаю правила ТБ під час роботи в комп’ютерному класі.

2.      Я вмію  створити текстовий документ.

3.      Я знаю, як додати до документу малюнок.

4.      Я вмію змінювани властивості малюнків в тексті..

5.      Набуті навички знадобляться мені у житті.

6.      Я не мав проблем із виконанням запропонованих завдань. 

    Здайте ваші картки самооцінювання, заповнивши всі колонки в таблиці.   
Домашнє завдання:  на партах – розгадати кросворд
Здати аркуші контролю і самоконтролю, робочі листи залишити для підготовки до наступного уроку. Дякую за урок, до нових зустрічей.

Додаток 1. Лист контролю та самоконтролю 

Прізвище ім'я:____________

Назва команди/операції

виконую відмінно

 

Виконую з помилками

 

не виконую
 

Завдання № 1

 

 

 

Завдання № 2

    Тести

 

 

 


 

 

 

Практика

 

 

 

 

Тест

Відповіді

перевірка

№ 1

 

 

№ 2

 

 

№ 3

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Додаток 2  

Розгадати кросворд

1. Які об'єкти можна вставляти в Word?
2. Як змінити розташування малюнка в тексті?


 

 

 

6т

 

4н

 

а

 

а

б

 

 

п

5в

л

 

2к

і

и

и

 

1к

у

3з

в

р

ц

з

о

б

р

а

ж

е

н

н

я

 

п

с

л

и

з

 

 

і

и

и

р

а

 

 

ю

в

в

н

т

 

 

в

к

и

и

 

 

а

а

й

 

 

т

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          




























































Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.