Рада вітати Вас на сторінках блогу вчителя інформатики та педагога - організатора ЗОШ І - ІІІ ступенів с. Барабой! Бажаю здоров'я, успіхів та творчого натхнення!

субота, 12 листопада 2022 р.

Різнокольоровий урок фізики

                       

Фізика — цікава річ
Вона цікавить навіть тоді, коли
В ній нічого не розумієш.
М. Аров


"Чому світ різнокольоровий?" 

10 листопада відповідь на це питання  знаходили учні 9 класу разом з  вчителем  математики та фізики Серпеніновою О. О. на  уроці фізики  за темою: " Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори." 

Цілі уроку:

-     -   формувати компетентності:

1.     Ключові:  вміння вчитися – дотримуватися дисципліни розуму, управляти своїми думками та скеровувати їх в площину пізнавальної активності; виявляти ініціативу під час виконання завдань та вирішення проблемних питань;  здійснювати раціональний вибір способів навчально-пізнавальної діяльності з  метою прийняття ефективних рішень; активно відтворювати необхідну інформацію;

2      Соціальні  – генерувати власні ідеї для ефективної комунікації, активно долучатися до обговорення питань, виявляючи при цьому взаємну готовність до сприйняття інформації під час спілкування;

3      Предметні:  познайомити учнів із явищем дисперсії, охарактеризувати кольорову гаму світла, ввести поняття спектра; отримати експериментально кольорову гаму світла, шляхом накладання променів різного кольору, звернути увагу учнів на практичне використання даного навчал

розвивати пізнавальні інтереси учнів, цікавість; 

-       - виховувати цілеспрямованість, творче ставлення до роботи на уроці.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання:  джерело світла, щілина, скляні призми, світлофільтри,таблиці, презентація до уроку, ноутбук, інтерактивні анімації/симуляції : призма (https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=opt_hranol&l=ua), 

коло Ньютона (https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=opt_newtonkotouc&l=ua), субтрактивний та адитивний синтез кольору (https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=opt_michanibarev&l=ua)

 Урок було розпочато на позитивній нотці, звісно з використанням кольорів; налаштування на  урок було дуже вдалим -   учні до уроку були повністю підготовленими та протягом уроку старанно працювали. 

Повторення раніше вивченого матеріалу проходило у вигляді інтерактивної вправи на телефонах з надсиланням результату вчителеві. Школярі швидко виконали це завдання, їм було це цікаво і вони із задоволенням брали участь в роботі, що свідчить про володіння попереднім матеріалом. Вивчення нового матеріалу розпочалося з проблемного питання «Чому світ різнокольоровий?» .  Вчителька зразу ж зуміла включити учнів у корисну навчальну діяльність, практичними дослідами переконуючись у твердженням та навіть самостійно роблячи деякі висновки стосовно кольорів.

Подача нового матеріалу була у вигляді презентації з гіперпосиланнями на тематичні відео та вправи. Вдало підібраний матеріал з цікавістю переглядали не тільки учні, а й присутні вчителі .

Матеріал був викладений грамотно, послідовно, акцент був зроблений на головному, яке школярі записували у зошит. Всі етапи уроку були чітко сплановані та дотриманні. На протязі всього уроку йшла активна пізнавально-розвивальна діяльність учнів.

На уроці були реалізовані вимоги принципів навчання, особливо  знайшов свою реалізацію принцип зв’язок з життям – вдало підібрані приклади щодо кольорового спектру; вимоги принципу систематичності й послідовності були реалізовані на уроці так, як вони й закладені в програмі; принцип доступності також знайшов своє відображення в ході і змісті уроку.

Також вчителька згадала про День вишивальниці, який відзначається саме 10.11, показала приклади кольорів у вишивках тапродемонструвала власні вироби.

На закріплення матеріалу - школярі виконали інтерактивну вправу за допомогою  платформи  learningapps 

В кінці заняття було підведення підсумків уроку та проведена рефлексія, знову за допомогою кольорової гами.

 

Вчитель показала високу педагогічну культуру, вміло направляла  роботу учнів. Реалізована структура уроку відповідає його типу – засвоєння нових знань. Компоненти уроку  були пов'язані між собою логічною послідовністю і забезпечили дидактичну цілісність уроку.

 Стиль ведення уроку  - доброзичливий, в класі панувала  творча атмосфера  ділової співпраці,

емоційний фон уроку був дуже позитивним: Олена Олександрівна задавала класу мажорний тон, підбадьорювала учнів у їхній роботі, доречно жартуючи.

 

Цілі, які були поставлені на початку уроку, були досягнуті.

Це був цікавий урок у професійного, творчого вчитель!

 



































Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.