"Чому світ різнокольоровий?"
10 листопада відповідь на це питання знаходили учні 9 класу разом з вчителем математики та фізики Серпеніновою О. О. на уроці фізики за темою: " Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори."
Цілі
уроку:
- - формувати
компетентності:
1.
Ключові: вміння
вчитися – дотримуватися дисципліни розуму, управляти своїми думками та
скеровувати їх в площину пізнавальної активності; виявляти ініціативу під час
виконання завдань та вирішення проблемних питань; здійснювати раціональний вибір способів
навчально-пізнавальної діяльності з метою
прийняття ефективних рішень; активно відтворювати необхідну інформацію;
2
Соціальні – генерувати
власні ідеї для ефективної комунікації, активно долучатися до обговорення
питань, виявляючи при цьому взаємну готовність до сприйняття інформації під час
спілкування;
3 Предметні: познайомити учнів із явищем дисперсії, охарактеризувати кольорову гаму світла, ввести поняття спектра; отримати експериментально кольорову гаму світла, шляхом накладання променів різного кольору, звернути увагу учнів на практичне використання даного навчал
- розвивати пізнавальні інтереси учнів, цікавість;
- - виховувати цілеспрямованість, творче ставлення до роботи на уроці.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: джерело світла, щілина, скляні призми, світлофільтри,таблиці, презентація до уроку, ноутбук, інтерактивні анімації/симуляції : призма (https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=opt_hranol&l=ua),
коло Ньютона (https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=opt_newtonkotouc&l=ua), субтрактивний та адитивний синтез кольору (https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=opt_michanibarev&l=ua)
Урок було розпочато на позитивній нотці, звісно з використанням кольорів; налаштування на урок було дуже вдалим - учні до уроку були повністю підготовленими та протягом уроку старанно працювали.
Повторення раніше вивченого матеріалу проходило у вигляді інтерактивної вправи на телефонах з надсиланням результату вчителеві. Школярі швидко виконали це завдання, їм було це цікаво і вони із задоволенням брали участь в роботі, що свідчить про володіння попереднім матеріалом. Вивчення нового матеріалу розпочалося з проблемного питання «Чому світ різнокольоровий?» . Вчителька зразу ж зуміла включити учнів у корисну навчальну діяльність, практичними дослідами переконуючись у твердженням та навіть самостійно роблячи деякі висновки стосовно кольорів.
Подача нового матеріалу була у вигляді презентації з гіперпосиланнями на тематичні відео та вправи. Вдало підібраний матеріал з цікавістю переглядали не тільки учні, а й присутні вчителі .
Матеріал був викладений грамотно, послідовно, акцент
був зроблений на головному, яке школярі записували у зошит. Всі етапи уроку були чітко сплановані та дотриманні.
На протязі всього уроку йшла активна пізнавально-розвивальна діяльність учнів.
На уроці були реалізовані вимоги принципів навчання, особливо знайшов свою реалізацію принцип зв’язок з життям – вдало підібрані приклади щодо кольорового спектру; вимоги принципу систематичності й послідовності були реалізовані на уроці так, як вони й закладені в програмі; принцип доступності також знайшов своє відображення в ході і змісті уроку.
Також вчителька згадала про День вишивальниці, який відзначається саме 10.11, показала приклади кольорів у вишивках тапродемонструвала власні вироби.
На закріплення матеріалу - школярі виконали інтерактивну вправу за допомогою платформи learningapps
В кінці заняття було підведення підсумків уроку та
проведена рефлексія, знову за допомогою кольорової гами.
Вчитель показала високу
педагогічну культуру, вміло направляла роботу учнів. Реалізована структура уроку відповідає його типу –
засвоєння нових знань. Компоненти уроку були пов'язані між собою логічною послідовністю і забезпечили дидактичну цілісність уроку.
емоційний фон уроку був дуже позитивним: Олена
Олександрівна задавала класу мажорний тон, підбадьорювала учнів у їхній роботі,
доречно жартуючи.
Цілі, які були поставлені на початку уроку, були
досягнуті.
Це був цікавий урок у
професійного, творчого вчитель!
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.